Free Air Plane Cursors at www.totallyfreecursors.com

sábado, 3 de junio de 2017

CAS CONCOS

Hola a tots!!

Avui si que tenc molt que contar, ja que la meva companya de feina m'ho va demanar, vos xerraré del meu petit poble on casi he passat tota la meva vida.

Es un poble relativament petit, que pertany al municipi de Felanitx. Està situat a  6 km de Felanitx aproximadament.



Les festes del meu poble es celebrem al setembre, una data perfecte per acabar l'estiu d'una bona manera. Per jo son unes molt bones festes, antes i havia una festa anomenada "S'ORUGA" jo no he assistit mai, però m'han contat que era una gran festa. Des de fa molts d'anys, vam formar una assosiació de joves de cas concos anomenada "CAVALLERS JOVES", cada any a les festes, preparavem una gimcana per a tota la gent del poble i fora que volgues participar i totes les edats, preparavem una verbena, i nosatres després també realitzavem moltes activitats durant l'any.
Ara fa uns dos anys, s'ha casi dissolt aquesta assosiació ara esta a càrreg dels joves de 17 i 18 anys del poble, com tot sempre comença amb moltes ganes i motivació però dirigir i dur be una asociació no es tan senzill, i amb això s'hi ha de tenir ganes i temps.
Ja que fa uns dos anys que només es fa la verbena del futbol, ojalá aquest joves aconsegueix aixecar aquesta associació una altre vegades i es torni a fer la verbena jove.

Cada any també es fa una camiseta del poble, i el dia que s'acaben les festes és projecta un video amb imatges de totes les festes de setembre del poble. Una cosa que agrada molt al meu poble també son les glosses, a manacor hi ha dos grans glosados na Maribel i en Mateu Xuri, que un parell de vegades a l'any venen a fer una nit de glossades, ja que a Cas Concos també n'hi ha un parell.

Aqui podeu veure un petit moment d'un bon glossat!!!



Podeu veure també, la RUA de l'any 2016.



Un que no el coneix, dirà que es un poblet petit, que simplement hi ha quatre casa i un supermercat. Però assegur que un que el coneix i ha vengut torna un pic i un altre.

És un poble allà on tothom es coneix, del mes petit al mes gran. Tenim un bar "Es Cassino", que per jo es uns dels millors que he anat mai, un ambient boníssim. Allà per costum cada mig dia es juga al famos joc de cartes anomenat TRUC. Aquest bar a l'hivern esta mes viu que res a Mallorca, aquest petit poble, te aquest bar, però que de nit es converteix en un pub de lujo.
A l'hivern per costum, cada dos cap de setmanes o cada un, es fa un concert que asisteix gent de tots els pobles voltants de Cas Concos.

Dues de les tradiccións mes antigues, que a Cas Concocs encara és fan, son durant tot el mes de febrer, anar a tirar "tests" davant les cases, i per acabar aquesta tradicció, el darrer dimart de febrer, ens dedicam a dur tots els trasos que trobam per el poble a la plaça.









3 comentarios:

  1. Es un poble petit que te unes carreteres amb moltes curves; però tenen el Cassino que es una bona zona per festes.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Si tens raó, totes les carretes que connecten en Cas Concos tenen moltíssimes curves, la se Santanyi i Cala d'Or sobretot. Però si que es vera que es val la pena venir per anar al Cassino.

      Eliminar
  2. Hola neus!
    M'agrada molt anar aquest poble ja que l'ambient es molt agradable i la gent molt mes. Es interesant que xerris del teu poble ja que molta gent no ho coneix ni tampoc las seves festas, festes avon la gent participa molt.
    Una abresada!

    ResponderEliminar